torsdag 23 april 2009

Hur kunde jag?

Hur kunde jag göra så mot dig???!!!! Kära, älskade Gibson, du som är min bästa vän och alltid håller mig sällskap och skyddar mig från allt jag är rädd för. Du som hösten 2007 blev sjuk och fick operera bort alla dina klor på tre av dina tassar. Vilken smärta du hade, hur du skrek rakt ut varje kväll när vi skulle byta bandage på dig. Vi fick sätta munkorg på dig och jag fick hålla ner dig med hela min tyngd när bandagen hade fastnat i såren och vi fick blötlägga tass för tass för att få bort dom gamla bandagen och sedan få på nya. Vilket lidande, vilket djurplågeri! Jag grät och du skrek och morrade, stackars stackars dig. Jag bestämde då, att du aldrig mer skulle utsättas för ett sådant lidande. Vi vet ju att sjukdomen när som helst kan blomma upp igen, men som sagt aldrig mer ska du behöva lida så. Du fick i början flera olika sorters mediciner bl.a cortison som ökar aptit och törst, men det behöver du inte längre, bara Levaxin som reglerar sköldkörteln, en tablett morgon och kväll. I början på denna veckan ökade din aptit och din törst och därmed ditt behov att gå ut. Jag blev orolig och letade på nätet och i böcker och kom fram till att det kunde vara diabetes. Skulle ringa din veterinär idag, men igår kväll kom jag plötsligt på att jag hade ändrat lite när vi gjorde om i köket så jag gick och kollade din medicinburk. Till min stora fasa och förskräckelse står det inte Levaxin på den burken som du har fått av morgon och kväll de senaste sex dagarna. Du har av misstag fått cortison. Jag hoppas verkligen att detta inte har ställt till någon skada för dig mer än att du har varit törstig, hungrig och kissnödig. Men hur kunde jag göra så, jag som brukar ha full koll på allt och alla. Det är oförlåtligt! Men Snälla ♥Gibson♥ försök att förlåta mig !



Ha' det bra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar