onsdag 13 maj 2009

Stekt sill, och fukt i garderoberna



Igår kväll var jag och hämtade sill som min kusin Inger hade fiskat, det var ca 50st och de var grovrensade, som väl var :). Tack söta Inger. Så idag var det bara till att sätta igång att finplocka sillen, jag vill nämligen försöka få bort så mycket ben som möjligt. Jag älskar fisk, men benen är inge vidare värst.......sedan var det bara till att steka. Härliga sillflundror med dillsmör emellan. Allt tog ca två timmar. Men det var så gott med potatis och blomkålsstuvning till. MUMS! Det blev en del över för vi kunde ju inte äta upp 25st sillflundror, mannen och jag. Så idag skulle ni varit här kära svåger och svägerska uppe i värmlandsskogarna, det hade räckt till er med :). Men jag får väl lägga in resten i ättikslag, det är gott det med, på en knäckemacka.

Efter att ha pustat ut en stund så bestämde jag mig för att plocka om lite i mina garderober, så att jag fick undan lite vinterkläder och fram med lite sommarkläder. Tyvärr så började jag prova mina långbyxor som jag hade förra sommaren, och dom har f*n i mig krymt. Det måste vara fukt i mina garderober. För jag har väldigt svårt att tro att det beror på något annat, som t ex vinterns alla kladdkakor, bakelser och semlor, neej inte kan det väl bero på det inte? Jaa, det var så illa att jag faktiskt fick säga jö, jö till några par. Men då får man väl köpa nya va? Eller?!? Jooo, men nå't par får man väl ändå köpa eller kanske två...............STAUN, here I come :)


Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar