tisdag 9 juni 2009

Du ska inte tro det blir sommar......


....ifall inte nå'n sätter fart, på sommarn och gör lite........ja sätt fart nu då. Detta är iallafall inte mycket till sommar. Kallt och blåsigt och regnigt. Detta är jag rent ut sagt skittrött på nu. Man har så stora förväntningar på sommaren, allt man ska göra allt man ska se och uppleva och i sitt inre ser man dessa härligt varma soliga dagar. Så blir man lika besviken varje år, vädret är kass. Fy vad negativ jag är nu, men vi har inte haft så lysande somrar de sista två åren. Den senaste toppensommaren som jag kan minnas var 2006. Men, men för all del vi är ju bara i början av juni än så länge så okej jag får väl ge det en chans :). Vad ska man hitta på när regnet öser ner hela dagen, som igår? Ja, jag låg och läste en bok medan mannen stod i garaget och målade fönsterluckor. När han sedan kom in så frös jag och tyckte det var så ruggigt. Mannen föreslog då att vi skulle baka, vilket vi gjorde......................



Det blev chokladmuffins enligt Angelicas recept, jättegott, och..........





Mörtsjöåsens chokladkaka, också jättegott, nu låter jag visst som mat-Tina, hihihi, men det ääär jättegott :)


Lite senare kom Marcus, Linda och lilla Tindra på lite fika. Vi var sedan och kollade på ett jättefint hus. Ojojojoj, vilka finesser och ja det var bara hur snyggt som helst. Får se hur det går....Vi håller tummarna för det och bättre väder :)


Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar