onsdag 23 september 2009

Hur svårt kan det vara?


.............ja hur svårt kan det vara? Att lyfta en telefonlur och ringa och fråga hur man mår? Hur svårt kan det vara, att fråga om man kan hjälpa till med något? Hur svårt kan det vara att visa att man bryr sig? Hur svårt kan det vara att erbjuda sin hjälp? Ja för en del verkar det vara väldigt svårt. Det verkar som om de tar för givet att det alltid är andra som ska vara dem som erbjuder sin hjälp och sin tid. För själva har de ju så mycket annat "viktigt" att göra. Jag blir så himla trött på detta, att ständigt vara den som tas för given i alla sammanhang. Jag vet inte heller hur jag ska komma ur detta. För jag måste erbjuda min hjälp, och jag måste finnas för mina nära och kära, annars skulle jag inte kunna leva med mig själv. Frågan är hur kan ni som aldrig finns där........................

Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar