måndag 6 december 2010

Minusgrader


Sitter här i sena kvällen och tittar ut på den frusna snön. Helgen gick som vanligt snabbt. Lördagen ägnades åt lite födelsedagsfirande tillsammans med två av barnen och barnbarn, alltid trevligt. Söndagen gick åt till att skotta snö och att hjälpa mamma så att hon fick fram lite julpynt, ja och lite vila med...........Gårdagen avslutades med ett snöblandat regnväder och plusgrader, vilket gjorde gator och vägar blöta och så sa de på nyheterna att det skulle bli mildare väder...........Men idag har det varit minus hela dagen och allt har förvandlats till isbanor. Så nu sitter jag här och "ojar" mig inför att jag måste ut och köra senare i veckan. Lustigt, innan jag blev sjuk körde jag flera mil varje dag utan att bekymra mig över om det var halt eller inte. Är det åldern eller är det att man tappar greppet eller vad? Ja, ja hoppas det blir bättre längre fram i veckan och att de får undan lite snö i stan så man kan köra och parkera på gatorna där också, för där var ingen vacker syn precis..............Nej nu får jag släcka mina adventsljus och gå och lägga mig :)

Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar