tisdag 9 augusti 2011

På kryssning med Stena Vision

I helgen som gick tog vi en liten helgkryssning till Polen med Stena Vision.


Vi var ett helt gäng på åtta personer som gav oss iväg. Det var jag och mannen, mor och bonussyster, systerkusin och hennes man, moster och kusin och alla var vi på ett glatt humör :) Stena Vision avgick på lördagskvällen och vi började med att äta en god buffé ombord. Sedan fanns det tid att handla då affären var öppen ända fram till midnatt. Nu valde vi att mera gå runt och titta och spara handlandet till söndagen eftersom affären skulle vara öppen hela dagen då. Efter vårt spanande så gick vi till baren och satte oss och pratade och skrattade och drack en och annan drink så klart. Vi hade så himla kul och kom inte i säng förrän klockan var 02.30. Då ska ni tänka er att min mor är 77 år men hon hängde med och hade jättetrevligt :) Däremot min moster som är 91 år gick och lade sig lite tidigare ;) Fast med mina insomningsproblem så somnade inte jag förrän kl var över 04. Och så väcks man av båtens högtalare  kl 05.30 när de ropar ut att de är i hamn om ca två h för att de som ska av i Polen ska hinna vakna och äta frukost. Just då kände jag mig inte särskilt pigg precis ;) Jag slumrade fram till sjusnåret och sedan upp och hoppa för vi skulle ner i butiken som finns iland och titta lite, phu........
Färjan avgick sedan kl 09.00 men då satt vi och åt en god frukost :) Resten av dagen spenderas med shopping ombord, trevliga stunder i baren och lite utforskning av båten :)
Kl 19.00 på söndagskvällen var vi tillbaka i Karlskrona igen efter en supertrevlig kryssning :D

Systerfartygen Vision och Spirit möts ca halvvägs mellan Verkö och Gdynia
Stena Vision i kvällsbelysning
Vår hytt, som var lagom stor. Fin toa med duschkabin, tv och väldigt sköna sängar att sova i, den lilla stunden man nu gjorde det ;))
 Vi hade som sagt en riktigt trevlig helg, men tröttheten kom i efterhand och jag känner mig trött fortfarande. Men, men tids nog blir det höst, vinter och långa, mörka, kalla kvällar så då kan jag se tillbaka på sommarens härliga små resor och då kan jag vila hur mycket som helst ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar