fredag 20 april 2012

Blää, och örk

 Så var det då gjort, ÄNTLIGEN! Imorse gjorde jag en gastroskopi och jag var RÄDD. I kallelsen stod det att dom skulle gå ner genom halsen med en TUNN och böjlig slang. Visst, böjlig var den men TUNN, nej inte vad jag menar med tunn iallafall. Tunn för mig är som ett sugrör och kanske något tjockare. Denna slang var som ett grovt mansfinger. Såå inte var det någon behaglig undersökning precis, men det gick ju ganska fort och det gjorde ju inte ont.



Det som syntes var en irriterad svullen magmun och några andra ställen som också var svullna och irriterade. Man trodde att det från början hade varit sår som höll på att läka. Såren har jag fått av Diklofenak och Treo Comp som jag ätit mycket av på grund av min kroniska migrän och min ledvärk.
Men nu har jag ju inte tagit dessa mediciner på ett par veckor och magen har kunnat läka med hjälp av Omeprazol morgon och kväll. Nu ska jag öka Omeprazolet till 2 tabletter morgon och kväll och sedan ska jag GÖRA OM undersökningen om 6 veckor. INTE KUL! Men nu vet jag ju iallafall hur det går till. OCH så har jag ju min snälla man med mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar