fredag 5 april 2013

Liebster Blog Award

Jag fick denna award från min bloggvän västmanländskans bokblogg som har en jättetrevlig blogg. Jag blev väldigt glad så tack så mycket. Västmanländskans blogg var faktiskt den första jag började att följa när jag själv började skriva här. Då känns det ju extra kul :)

Här kommer frågor och svar;

1. Vad ville du bli när du var liten?
Jag ville bli hårfrisörska. Jag terroriserade varenda släkting med att envisas med att jag skulle kamma dem och sätta upp håret om de hade tillräckligt lång hår för det. Sedan skulle vi gå in i "kostrummet" så de fick betala för sin nya frisyr också. En gång råkade jag trassla in kammen på en stackars kusin så det var knappt möjligt att få bort den. Då höll mor min på att krevera. Tur att jag inte fortsatte på den banan.......

2. Vad är du idag?
Jag är sjukpensionär. Men mitt yrke är 1-7 lärare.

3. Vart vill du helst resa?
Nu har jag aldrig varit en person som gillat att resa runt i världen. Men skulle jag välja en plats så blir det Rom. 

4. Var ser du dig själv om fem år?
Förmodligen sitter jag här med min dator och mina böcker. Men kanske i en lägenhet med utsikt mot havet.

5. Rött eller vitt?
Gäller det vin så får det bli vitt, gärna utspätt med lite sockerdricka. Mitt migränhuvud tål inte mer än så tyvärr. Vad det gäller färg så gillar jag båda.

6. Sommar eller vinter?
Ja det är frågan.....Detta har jag faktiskt skrivit ett helt inlägg om en gång här.

7. Skog eller hav?
Eftersom jag är född och uppvuxen vid havet så är det givetvis HAV. Finns det något vackrare?

8. Vad gör dig ledsen?
När barn och djur far illa. De är ju försvarslösa och därför mer utsatta. 

9. Vad är det bästa du vet?
Att läsa och umgås med min familj. 

Så var det en sak till, att ge denna award vidare till fem andra bloggare. Detta är svårt eftersom så många redan har fått den. Men jag får låta bli att ta någon hänsyn till det och helt enkelt skicka den till fem av de bloggar jag läser. 

Ylvas läsdagbok som även finns här
Bims blogg som bjuder på många fina boktips och glimtar ur vardagen.
Lottens bokblogg som skriver om många bra böcker.
Lenas godsaker som skriver om böcker, film och musik.
Bokföring enligt Monika som skriver och tipsar om många bra deckare bl.a. 

4 kommentarer:

  1. Nu har jag gjort utmaningen: http://bimsblogg.wordpress.com/2013/04/05/liebster-blog-award/

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få läsa dina svar. Kul historia om din frisör-karriär ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Den enda som gillade den karriären var nog jag ;))

      Radera
  3. Tack så mycket! Nu har jag svarat på Yfronten där jag tycker enkäten passar bäst. Kram!

    SvaraRadera