onsdag 8 maj 2013

Surt sa räven om rabarberna av Karin Brunk Holmqvist


Österlensviten fortsätter! En varm berättelse om mördarsniglar, äppelträd och drömmande damer i sann Karin Brunk Holmqvist-anda!

Berta och Gunnar har haft en ryslig tur som lyckats förvärva en kolonilott i Simrishamn alldeles intill de nyvunna vännerna Hjördis och Konrad. Men samtidigt som Berta och Hjördis odlar sin vänskap genom trädgårdsplanering, saftstunder och hemliga planer, trasslar Gunnar in sig i ett nät av lögner och pinsamheter. Allt för att han velat ge sin kära Berta en liten blomma.

Kopierat Adlibris

Just nu är det svårt att läsa. Inte för att det på något sätt är trist eller jobbigt utan mer för att tiden ska räcka till så mycket annat som måste göras. Jag tänkte då att jag växlar min rec.bok som jag vill läsa klart inom någon rimlig tid med lite lätt Karin Brunk Holmqvist. Och Surt sa räven om rabarberna är lätt och snabbläst. MEN, som han säger Tony Irving, den är inte alls lika rolig och mysig som Brunk Holmqvists böcker brukar vara. Själva handlingen blir för mig lite platt och tråkig. Personerna ointressanta och jag skrattar inte en enda gång. Hoppas att nästa bok blir bättre......

Betyg 2.5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar