onsdag 19 mars 2014

Grejen med verb av Sara Lövestam, Piratförlaget

Om verb vore medborgare, vilka skulle styra landet? Varför är particip som lustiga krabbor och vad är likheten mellan preteritumsystemet och Stålmannen?
Detta är boken för dig som älskar grammatik eller vill lära dig att älska det. Använd den istället för en skolbok för att lära dig om konjugationer och tempus, ta fram den på en dejt när samtalsämnena sinar eller ha den som bildande toalettlektyr.
En sak är säker. Det här är grammatik som du aldrig har sett den förut.
Kopierat Piratförlaget

Jag har alltid gillat grammatik. Jag var väl en av de få som blev glad när det var grammatiklektion i skolan. Sedan har ju minnet och åldern gjort sitt…..Därför tyckte jag att det var så kul att det skrevs en bok som handlade om verb och annat kul. Jag måste säga att jag hade roligt hela tiden när jag läste den här boken. Även om det var kul när jag gick i skolan så har jag aldrig någonsin kunnat tro att man kunde få det hela att bli så här roligt. Svårt, ja, men det blir betydligt lättare på Sara Lövestams vis. Jag skulle starkt rekommendera alla skolor att köpa in den här boken och låta eleverna ha den som ett komplement och för att lätta upp det hela lite. Det kan sannerligen behövas. Dessutom kan jag rekommendera boken till alla som är det minsta intresserade av att lära sig lite om Grejen med verb.

Betyg 5 av 5

Detta var ett recensionsexemplar från förlaget. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar