fredag 9 maj 2014

20 Snabba frågor

Måste helt enkelt hänga på denna roliga frågestund som från början kommer från Enligt O men jag hittade den här En och annan bok Mina svar är fetstilsmarkerade.
Snabbläsare eller långsamläsare? Önskar det gick bra mycket snabbare, det finns ju så många böcker man vill hinna med.
Tegelstenar eller tunnisar? Egentligen både och, beror på hur den är skriven.
Bibliotek eller bokhandel? Fast bibliotek har ju sin charm, men vill helst äga mina böcker (habegär, haha).
Ljudbok eller e-bok? Ljudböcker är så sövande.
Inbunden eller pocket? Pocket har så liten stil, svåra att läsa.
Vampyrer eller spöken? Jag gillar ju gamla hederliga spöken.
En i taget eller slalomläsning? Fast jag försöker låta bli.
Nytt eller gammalt? Jag kan ju inte låta bli att läsa nyutkomna böcker och många fina klassiker står olästa i hyllan, suck.
Bokmärke eller hundöra? Skulle aldrig någonsin göra hundöron i en bok, usch skamligt.
Snacks eller godis? Egentligen inget men om jag måste välja så.
Biografier eller memoarer? Fast inte min grej egentligen.
Skräck eller chicklit? Älskar skräck, ju hemskare desto bättre.
Soffan eller sängen? Både och är bra fast sängen är nog bäst.
Inne eller ute? På sommaren är det ju underbart att sitta i hammocken.
Boken eller filmen? De gånger jag har gett upp en bok som sedan har filmatiserats har jag faktiskt gillat filmen.
Twitter eller Facebook? Har inte fastnat för Twitter.
Goodreads eller Boktipset? Men är inte så jättebra på att uppdatera på någondera.
Kokbok eller Bakbok? Egentligen ingen, har tröttnat på mat/bak, det har jag överlåtit på min man.
Te eller kaffe? Kaffe är ett måste och starkt ska det vara, fast te är också gott.
Nobelpriset eller Augustpriset? Nobelpristagare har man ju sällan läst men Augustpriset har man ju lyckats pricka in en och annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar