söndag 27 juli 2014

En liten tripp har vi varit på

En mysig liten resa var vi iväg på i värmen. Vi åkte till vårt favoritmål, Värmland dit vi åker varje sommar. Fast förra året blev det inställt då jag råkade ut för detta. Men nu kom vi iväg och hade några härliga dagar hos svågern och svägerskan i deras helt fantastiska sommarstuga. Det är verkligen en lisa för själen.
Några kort från vägen

Jackson njuter av utsikten
När får man mat?

Utsikt över Tranås

Mannen njuter av kaffet
 
Varm och tilltufsad, men jag bjuder på den :) 
Vi var på ett ställe där dom hade ett litet museum och visade rumsmiljöer från förr. Jag älskar ju sånt och var bara tvungen att ta kort.
Kök 
Sovplats och matplats


Dessa bilder får mig att tänka på böcker som Raskens av Moberg och Mor gifter sig av Martinsson
Som sagt vi hade en mysig resa men det var väldigt varmt och Jackson hade det nog värst med sin tjocka päls. Men jag måste säga att det är väldigt trevliga tillmötesgående människor där i Värmland för alla erbjöd vatten till hunden, en eloge till sådan personal. Tack än en gång för det :)
Ska tillägga då att vi givetvis själva hade med vatten, fast den flaskan gick vi ju inte och bar runt utan hade i bilen……..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar