torsdag 11 september 2014

Det opålitliga hjärtat av Morgan Larsson, Piratförlaget

När Love äntligen får beskedet han drömt om i hela sitt liv reagerar han inte alls med den eufori han trott. Tvärtom. Han får panik och drabbas av ett hjärtstillestånd. Som genom ett under överlever han, men förbjuds av läkaren att ha sex eftersom det kan få hjärtat att stanna för alltid.
Istället för att ta det lugnt börjar Love leva som om varje dag vore den sista, och plötsligt vill alla ha honom. Läkaren vill åt hans hjärta i forskningssyfte. Kvinnor attraheras som aldrig förr. Och han som alltid varit osäker i relationer börjar dejta flera kvinnor samtidigt.
Love har sitt livs sommar, tills relationskarusellen snurrar igång något som skakar hans tillvaro i grunden. Med döden och kärleken flåsande i nacken tvingas han balansera på gränsen mellan sanning och lögn, vänskap och kärlek, tillit och svek. Allt för att förhindra en tragedi.
Kopierat Piratförlaget

Jag har inte läst författarens första bok Radhusdisco, så för mig är detta den första jag läser av Morgan Larsson. Jag blir glatt överraskad av boken då jag finner en härlig ton i den. Jag var lite rädd att boken skulle vara sådär rolig på ett sätt så att allt bara blev fjantigt…….Men där fick jag fel! Boken är väldigt rolig men på ett sätt så den ändå känns seriös. Samtidigt är den spännande och väldigt lättläst. Jag gillar också historien i boken som är väldigt udda och även karaktärerna som även dom är lite udda. Allt sammantaget ger en väldigt bra och annorlunda bok som jag varmt kan rekommendera er att läsa. 

Betyg 4 av 5

Tack Piratförlaget för recensionsexemplaret.

4 kommentarer:

  1. Gillade Radhusdisco jättemycket så jag får nog ta och läsa den här också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut och jag har Radhusdisco i hyllan så jag får nog ta och läsa den :)

      Radera
  2. Jag gillade radhusdisco och är nyfiken på denna som verkar vara rolig utan att vara fjantig, som du säger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja detta är en bok som är värd att satsa på, det tycker jag. :)

      Radera