lördag 2 januari 2016

2015 års bästa bok

Vilken var den bästa boken under året 2015?

Utav de 42 böcker jag läst var det 14st som jag gav betyget 5. Det kan tyckas vara många med tanke på antalet lästa böcker. Är jag för snäll i min bedömning?? Nej jag tror inte det, snarare är det så att om en bok inte faller mig i smaken så ger jag upp den. Har jag fått den som recensionsexemplar så gör jag mitt yttersta för att läsa den. Har jag köpt den själv så struntar jag helt enkelt i den. Det finns för många bra böcker därute för att jag ska slösa min tid på sådana som jag inte gillar. Det är min bestämda uppfattning.

Här är listan på mina fempoängare; (utan inbördes ordning)

Feberfågel
Färjan

Den åttonde dödssynden
Räfvhonan
Granne med döden
Ole dole
Barfotaflickan
Vårjakt i Rosengädda
Gift med djävulen
Avdelning 73
Och så var de bara en
Solblekt av livet
Önska kostar ingenting
Kärleken till livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar