lördag 2 januari 2016

Boktolva 2016

bilden har jag lånat

Boktolvan var det enligt-O som startade, vet inte riktigt vilket år. Men tycker det är ganska kul att skriva upp några författare som man inte läst och försöka pricka in dem under året. Hittills har jag int lyckats md det konststycket. Men jag har nog ändå alltid läst tolv nya författare bara inte just de på listan.

Här är min lista för 2016, några hänger kvar från 2015

Jørn Lier Horst
Mariette Lindstein
Nele Neuhaus
Carolina Neurath
Emma Ångström
Sharon Bolton
Belinda Bauer
James Oswald
Eva Dolan
Samuel Björk
Ana Porss
Mattias Kuldkepp
Lisa Hågensen
Ulrika Jannert Kallenberg
Nils Håkansson
Ian Rankin
Niklas Lindroth

4 kommentarer:

  1. Många bra där. Bolton, Bauer och Björk tillhör mina favoriter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu gäller det bara att få med dem i årets bokhög också :)

      Radera
  2. Många, många bra där... Bolton, Bauer, Oswald, Dolan, Hågensen... Rankin var jag inte alldeles förtjust i, men jag tror han ska få en chans till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är nyfiken på dem alla, hoppas bara tiden räcker och att man inte lockas av allt nytt som kommer ut. Tycker att jag har en tendens till det.......:)

      Radera