onsdag 13 juli 2016

20 snabba om sommaren

Enligt O  kör en liten frågerunda och skriver såhär: Tänk snabbt nu när du väljer 20 snabba om sommaren och sommarläsning. Feta dina svar och motivera gärna!
Väljer du …

strut eller bägare? Fast egentligen gillar jag nog strut men det blir ju så fasligt kladdigt.

rosévin eller bubbel? Dricker väldigt sällan men ska det va så ska de.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Jag tittar på båda, men gillar Allsången bättre. Dessutom föredrar jag Sanna framför Lotta.

hav eller s? Jag är ju uppväxt vid havet och gillar ju det bäst så klart.

pocket eller e-bok? Jag gillar absolut e-böcker, tycker det är väldigt smidigt att läsa på läsplattan. Men en inbunden bok gör sig ju bäst i hyllan förstås.
deckare eller feelgood? För det mesta läser jag deckare men ibland kan det vara mysigt med en feelgood också.
fotbolls-EM eller OS? Inget av det. Jag avskyr sport. Jag blir urförbannad när varje tv-program ställs in på grund av alla dessa sport-evenemang.

tegelstenar eller tunnisar? Jag gillar nog lite tunnare böcker, då hinner man ju läsa fler
Livet efter dig eller Independence Day 2? Ingen aning!

Zlatan eller Ronaldo? Ingen av dom.

sol eller skugga? Jag gillar solen men det får inte bli för varmt. Lite så där lagom med lite vind är bra.

film eller tv-serie? Här måste jag välja båda. Älskar tv-serier men gillar film skarp också.

blåbär eller hallon? Inte tusan kan man välja bort ett av sommarens goda.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Håkan, jag ser rött.......

originalpocket eller filmomslag? Det ska vara som det var från början.

nytt eller gammalt? Tyvärr hinner man ju inte med allt nytt, mycket mindre något gammalt.

slalomläsning eller en i taget? Jag är en obotlig slalomläsare.

Facebook eller Instagram? Båda tyvärr, tar alldeles för mycket tid.....

skratta eller gråta? Jag föredrar att skratta, men har väldigt lätt till tårar också.

getingar eller myggor? Det är ett otyg båda två, men myggorna känns ju ändå som de är mer störande under längre tid.

2 kommentarer:

  1. En del av alternativen är lite som att välja mellan pest eller kolera :)

    SvaraRadera