tisdag 1 januari 2013

Lästa böcker 2012

Böckerna som jag läste 2012 är dom här. Lite blandad kompott. I stort sett alla var bra, var och en på sitt sätt. Jag brukar ju inte tvinga mig att läsa någon bok. Får jag ingen känsla för boken efter ca 50 sidor så går den bort. Det finns alldeles för många böcker för att man ska sitta och pina sig igenom en dålig bok. Det räcker med dom man var TVUNGEN att läsa i skolan. Det är min bestämda uppfattning.
Jag lägger böckerna i en länk vid sidan av om någon skulle vara intresserad.......


  • Bara ett barn av Malin Persson Giolito
  • Bortom varje rimligt tvivel av Malin Persson Giolito
  • Bricken på Svartvik av Vibeke Olsson e-bok
  • Den sista akten av Mari Jungstedt
  • Du gamla du fria av Liza Marklund
  • En man som heter Ove av Fredrik Backman
  • Fallvatten av Mikael Niemi
  • Felicia försvann av Felicia Feldt e-bok
  • I havet finns så många stora fiskar av Sara Lövestam e-bok
  • I natt är du död av Viveca Sten e-bok
  • I skydd av skuggorna av Helene Tursten
  • Innan du dog av Camilla Grebe och Åsa Träff
  • Kaffe med rån av Catharina Ingelman-Sundberg
  • Kast med liten kniv av Sara Kadefors
  • Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel
  • Modershjärtat av Katerina Janouch
  • Mördaren i folkhemmet av Lena Ebervall & Per E Samuelson
  • Paradisoffer av Kristina Ohlsson
  • Pojken som slutade gråta av Ninni Schulman e-bok
  • Resan till Ribston av Christel Kvant
  • Rosengädda nästa av Emma Hamberg
  • Rosor min kära, bara rosor av Mark Levengood
  • Sommarhuset av Anna Fredriksson
  • Strömkarlen av Johanna Limme och Martin Palmqvist e-bok
  • Stugan av Johan Ring e-novell
  • Svart stig av Åsa Larsson e-bok
  • Sågspån och eld av Vibeke Olsson e-bok
  • Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson e-bok
  • Till offer åt Molok av Åsa Larsson e-bok
  • Tillbaka till henne av Sara Lövestam
  • Torka aldrig tårar utan handskar, 1. Kärleken av Jonas Gardell
  • Öster om heden av Viveca Lärn e-bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar