onsdag 13 januari 2016

En världsomsegling på 366 dagar


En bokbloggsaktivitet som Johannas deckarhörna har ordnat och som jag tycker verkar rolig. Inga krav bara notera vilka länder böckerna man läser är ifrån. Sverige, USA och Storbritannien räknas inte annars räknar vi resterande länder. På det här sättet får man en rolig aktivitet kring sitt läsande samtidigt som man kan tipsa varandra om bra böcker från olika länder. Jag lägger den här länken under bloggbilden vid startsidan, så går det lätt att hitta. Nu kör vi!


Norden (utom Sverige)

I februari månad läste jag Vinterstängt av Jørn Lier Horst och då befann jag mig i Norge och Litauen

Europa (utom Storbritannien)

Portugal, Mördarens apa

Asien

Indien, Mördarens apa
Dardanellerna, Legenden om Sally Jones
Sydkinesiska sjön, Legenden om Sally Jones

Afrika

Egypten, Mördarens apa
Afrikanska regnskogen, Legenden om Sally Jones

Nordamerika (utom USA)


Sydamerika 


Australien

Fantasyarea

2 kommentarer:

  1. Roligt att du vill vara med Ylva, nu har jag länkat till den här sidan bland medresenärerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack! Det ska bli roligt att se hur många länder man får ihop :)

      Radera