onsdag 4 januari 2017

Lästa böcker 2016

2016 blev det 34 böcker lästa, mitt mål var 40. Men tyvärr är det nu inte möjligt med så mycket lästid som det var tänkt då det är sjukdom i familjen. Jag kommer ändå att anta en del utmaningar och försöka leva på som vanligt. Jag tror att man någonstans måste det för att orka med.

Här är de böcker jag läste. Kommer att ligga i en länk i högerspalten.

  • Amerikakistan av Johanna Limme & Martin Palmqvist
  • Björnstad av Fredrik Backman
  • Blindgång av Jørn Lier Horst
  • Bro bro breja av M.J. Arlidge
  • Dansa min docka av M. J. Arlidge
  • Den första lögnen av Sara Larsson
  • Det andra ansiktet av Mari Jungstedt
  • Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
  • Djupgraven av Viveca Sten och Camilla Sten
  • Döden den bitterbleka av Anne-Marie Schjetlein
  • Dödlig avundsjuka av Ramona Fransson
  • Fartblinda av Carolina Neurath
  • Florence Stephens förlorade värld av Lena Ebervall och Per E Samuelson
  • Första gången jag såg dig av Tasha Kavanagh
  • Kalldrag av Markus Sköld
  • Legenden om Sally Jones av Jakob Wegelius
  • Luften är fri av Sara Lövestam
  • Låt det som varit vila av Marianne Cedervall
  • Löftet av Audrey Magee
  • Mannen mellan väggarna av Emma Ångström
  • Mordbrännaren av Gustafson och Kant
  • Mördarens apa av Jakob Wegelius
  • Pastor Viveka och tanterna av Annette Haaland
  • Prio ett av Emelie Schepp
  • Sandgrav av Helene Tursten
  • Sjuka själar av Kristina Ohlsson
  • Skugghäxan av Katerina Janouch
  • Smultron, bröllop och döden av Kristina Appelqvist
  • Stenhuggarens dotter av Ewa Klingberg
  • Störst av allt av Malin Persson Giolito
  • Tiggaren av Sofie Sarenbrant
  • Vinterstängt av Jørn Lier Horst
  • Välkommen hem av Ninni Schulman
  • Vänd dig inte om av Tove Alsterdal


2 kommentarer:

  1. En lista på bra böcker jag har läst rätt många av dina.

    SvaraRadera