torsdag 29 april 2010

Stackars, stackars Gibson

Jaha, så var det dags igen..........jag har länge fruktat att denna dagen skulle komma, då Gibson återigen skulle få allvarliga problem med sina klor. Som väl är gäller det bara en klo denna gången. Men tyvärr var den så skadad att de var tvungna att frilägga pulpan dvs ta bort själva klokapseln. Detta kan man ju inte göra när hunden är vaken utan man måste ge en lugnande spruta som de somnar av. Gibson somnade snällt efter en stund men när sköterskan höll på som bäst med att rensa upp runt pulpan så slänger han plötsligt upp huvudet och hugger mot henne. Tur att hon hade satt på honom en munkorg för säkerhets skull. Hon gick då och hämtade veterinären som fick fixa resten. Bandaget kom en annan sköterska in och satte, den första blev väl rädd stackaren, hade jag med blivit............Nu ska detta bandage tas bort om ett par dagar och sedan ska det läggas på nytt tills det bildas en hård skorpa över pulpan, fy säger jag bara. Sist vi gick igenom detta fick jag ligga på hunden och hålla i med allt jag hade medan mannen fixade bandaget. Vet inte om jag klarar detta.............men huvudsaken är ju att hunden klarar det, för detta måste ju göra fruktansvärt ont. Ungefär som att dra av en nagel skulle jag kunna tänka mig att man kan jämföra med USCH!!!!!!!

Ha' det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar