fredag 3 april 2015

Gift med djävulen av Ramona Fransson, anomaR förlag

Greger Thulin och hans kollegor på Grova Brottsroteln i Göteborg får ännu ett märkligt fall på sitt bord. Tvåbarnsmamman Maria Eriksson anmäls försvunnen av sin arbetsgivare. Ingen har hört eller sett någonting i samband med försvinnandet, det verkar som att Maria har lämnat sitt hem och gått upp i rök. Hennes svärfar hävdar bestämt att hon lämnat sin man och sina två små söner för en annan man. Men kan det stämma? Maria älskar sina två söner över allt annat och även om hennes och Eriks äktenskap inte alltid är perfekt, så tycks hon inte ha någon anledning att försvinna frivilligt. Ju mer polisen gräver i fallet, desto märkligare blir det. Dessutom uppstår tvister mellan familjen Eriksson och Marias föräldrar när Erik vägrar låta sönerna Lars och Johan träffa sina morföräldrar. Mycket tyder på att Erik inte vill att sönerna ska tänka på sin försvunna mamma, utan låta livet gå vidare. Varför då? Kommer Greger och hans kollegor att kunna lösa detta märkliga fall?

Kopierat Adlibris

Detta är min första bok av Ramona Fransson men det blir definitivt inte den sista. Gift med djävulen bygger på en verklig händelse. Det är mycket spännande från första till sista sidan. Hela tiden när jag läser känns det som om det ligger ett moln av oro över mig och jag kan omöjligt släppa boken ifrån mig. Jag bär den med mig överallt här hemma. Det känns som om jag väntar på en explosion och till slut kommer den.....Då måste jag få veta hur och varför och fortsätter att läsa med hjärtat i halsgropen. Det är en mycket bisarr historia som gör mig upprörd och rörd och ledsen och arg på samma gång. Det kommer att dröja innan jag glömmer bokens huvudpersoner. Och till er kan jag bara säga, skynda er och läs ni också.

Du kan köpa boken på Adlibris eller på Bokus

Betyg 5 av 5

Tack! anomaR förlag för boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar